Forhåndsbestillinger

Dersom du bestiller et produkt merket med "Forhåndsbestilling" så betyr dette at produktet ikke er på lager, men at det er ventet inn om kort tid - samt at vi vet med ganske stor sikkerhet når det kommer. Produkter vi ikke har noen som helst anelse om når vil ankomme oss legger vi aldri/svært sjelden ut for forhåndsbestilling.

Levering

Pakking og levering av bestillinger som inneholder forhåndsbestilte produkter vil i utgangspunktet ikke bli utført før de forhåndsbestilte produktene er ankommet vårt lager, og hele bestillingen kan sendes samlet.

Dersom du ønsker å få tilsendt produktene vi har på lager så raskt som mulig, for deretter å få ettersendt de forhåndsbestilte, så medfører dette en ekstra fraktkostnad. Du har i disse tilfellene to muligheter:
- Du kan legge inn to separate bestillinger - én for de forhåndsbestilte produktene, og én for produktene som finnes på lager og kan sendes umiddelbart.
- Du tar kontakt med oss etter bestilling og vi finner en løsning sammen - kanskje du har handlet for så mye at du uansett ville oppnådd fri frakt ved to separate bestillinger, eller vi kan legge på en ekstra fraktkostnad og sende deg en betalingslenke for dette.

Uansett: TA KONTAKT dersom du er usikker - vi er her og svarer deg så raskt som mulig gjennom hele døgnet, så fremt vi er våkne. Det eneste som har større prioritet enn våre kunder er de to gutta våre :)

Vi har generelt gode priser jevnt over, i tillegg til at vi har kampanjer, fast 5% bonusbygging gjennom kundeklubb/nyhetsbrev og vi subsidierer i praksis også all frakt - det vil si at frakten i nær sagt alle tilfeller koster mer enn det vi tar betalt for den. Vi har i tillegg fri frakt for medlemmer av kundeklubben som handler for mer enn 599,- og for alle andre som handler mer enn 999,-. Dette er årsaken til at vi ikke automatisk tar en ekstra fraktkostnad på vår kappe ved å sende produkter på lager i én forsendelse de forhåndsbestilte i en annen.

Hvorfor ha forhåndsbestilling?

Grunnen til at vi i noen tilfeller velger å legge produkter ut for forhåndsbestilling er fordi det er ekstremt populære produkter, som vi forventer at raskt vil bli revet ut igjen av hyllene når de først kommer. I tillegg er det produkter som vi mottar veldig mange henvendelser om reservasjon på. Dette blir veldig mye å håndtere manuelt idet produktene blir levert til oss - dersom det allerede ligger bestillinger på produktene så er reservasjonene allerede gjort, og det går mye raskere for oss å behandle og sende ut bestillinger slik vi normalt gjør det, fremfor å måtte behandle hver manuelle forhåndsreservasjon.
 Vi kan også legge ut for forhåndsbestilling dersom det er helt nye produkter som skal i produksjon eller er på vei - rett og slett for å "lodde stemningen" for hvilken variant som blir mest populær etc.

Angrerett

Forhåndsbestillinger, så fremt produktene ikke er spesialtilvirket eller spesialbestilt, er selvfølgelig underlagt Forbrukerkjøpsloven og Lov om angrerett - det vil si at du når som helst kan angre din forhåndsbestilling og få refusjon.

Ta kontakt med oss på kundeservice@pippei.no ved spørsmål.

RELATED ARTICLES